Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

Campagne Westtoer "Zee van Smaak" steunt vissers

Campagne Westtoer "Zee van Smaak" steunt vissers

Nieuws
02/10/2019

Met "Zee van Smaak" plaatsen de provincie West-Vlaanderen en Westtoer lokale producten uit de Noordzee in de kijker. Kustchefs kunnen ook een opleiding krijgen over vissoorten uit de Noordzee.

Met de nieuwe campagne "Zee van Smaak" zet Westtoer niet alleen in op het promoten van Noordzeegastronomie aan de Kust. "Zee van Smaak" steunt ook de Belgische vissers in Nieuwpoort, Oostende en Zeebrugge die dagelijks voor verse producten zorgen uit de Noordzee. Dat gebeurt onder het centrale thema van de campagne "Van boord tot bord". Met een promocampagne met een krantje en een televisiespot zal het publiek aangespoord worden om de kust te ontdekken. Daarbij wordt de focus gelegd op het gastronomische maar ook op toeristische initiatieven. Het is de bedoeling om lokale gastronomie te verbinden met de lokale visserij en hun producten.

Kookworkshops

In het voorjaar van 2020 kunnen kustchefs bovendien kennis maken met minder bekende vissoorten uit de Noordzee tijdens een opleidingstraject in samenwerking met de hotelschool van Koksijde. Daarnaast zijn er ook kookworkshops, individuele begeleiding en een bezoek aan de vismijn gepland.

"Het brede publiek waardeert meer dan ooit producten uit de korte keten. Onze vissers zijn een schoolvoorbeeld van deze werkwijze. 'Zee van Smaak' eert het werk en de visie van onze vissers", zegt gedeputeerde Bart Nayaert.

Auteurs: 
Belga

Nieuw op Focus en WTV: sporttalkshow Offside